Wednesday 3 August 2011

owh.. inilah jodoh aku rupanya 6...

hye korang=) whats up? huhu

ok cte pasal update majlis aku.. mari kite bercerita bende2 yang simple dulu.. just a quick update hehe

kalo pasal wedding nih mesti ada kad kan and sekarang punya culture ada save the date right? yela untuk remind people about your wedding ceremony.. mesti punya la ada case org tersalah tarikh la.. apa lah.. tapi skrg dah canggih sebab facebook pon korang boleh create event tok menjemput mereka2 yang agak jauh and kawan2..

ini bg yang tak sempat hantar kepada semua.. jemputan kan ramai.. so bile nak kawin nih jgn lupa create event kat fb so korang boleh budget la berape tetamu yang hadir.. aku mase nak khawin dulu tiap2 hari tgk event aku kat fb nak update bape org hadir tak hadir semua.. semangat hehe rase seronok sngt bile org respond, bg wish and mendoakan.. bende simple kan.. tapi tuan punya event mmg sangt berbesar hati membacanya.. thanks for all the wishes and prayer=)

ok.. camne nak buat save the date ek? selalu org akan buat DIY je.. so siapa2 yang budget tak bnyak and yang jenis mcm aku tak berapa pandai nak edit2 gambar nih.. korang boleh cuba website yang aku bg kat bawah nnt..

contoh save the date aku:and kadang2 korang mesti ada jemputan yang bukan beragama islam kan? so kalo bg kad khawin skrg yang custom made kebanyakan tak sesuai sngt nak bg kat kawan2 yg bukan beragama islam.. atau pon let say korang bnyak kawan foreigners pon kene pikir jugak nak buat kad jemputan dalam English.. ok nih aku bg contoh yang aku punya.. korang bolehla amik idea kalo berminat:


mesti korang tertanya kan mcm mana aku boleh buat kad nih semua hehe.. actually mudah je.. tuh la korang kene rajin google.. so nih aku sharekan website dia.. korang boleh buat sendiri mengikut minat and cita rasa korang=)


http://www.punchbowl.com/ecards



aku ada try jugak carik website ecards yang lain.. tapi tak jumpa yg senang and mudah mcm nih.. so kenkawan.. have a try kay!



ok lg satu aku nak cakap pasal centerpiece:

hehe memandangkan dia sekali dalam tajuk yang sama..

ok centerpiece tuh apa?

centerpiece tuh mcm bunga yang kat tgh2 meja ma
kan tetamu... contoh dia..


mcm aku.. aku suka kalo ade centerpices.. tapi taknak bunga.. sebab dah selalu sngt.. tuh yang aku buat sendiri hehee love tuh aku amik dari website tuh jugak.. cume based dia aku reka2 sendiri hehe..
so terhasil la centerpiece untuk meja jemputan.. hehe

tapi semua ikut kreativiti korang.. mcm aku.. mmg tak dilahirkan kreatif sngt.. tapi idea adela sikit2 hehe..

ok nnt kite sambung lg kay.. nih just quick update=) sila2 la click iklan2 kat seblah atas kanan tuh kalo ada iklan-iklan discount2 yang menarik ye kenkawan.. sebab mmg puas hati punya!..


contoh centerpiece yg lain:






hehe ape lg.. tonjolkan lah kreativiti masing-masing=)

jumpa lg!

1 comment:

mr.k said...

x cerita ke yg centerpiece awk yg x jadi tuh??
hehehe