Tuesday 9 December 2008

life in uk part 1

huh..dah lame nak wat blog nih..wanna share my experienced wif my frenz and all viewers..tp nih baru dapat chance…hurm tbe2 tergerak hati..welcome guys to my world…
KLiA-28 dec 07..rase cam tak percaye jer..slaloo hantar org sekarang org pulak hantar kite…Alhamdulillah..rezeki yg Allah bg nih..takkan aku persiakan…macam2 dugaan before pg nih..kdg2 wat aku terpikir.. btolker jalan yg aku pilih nih…kalo nak ikut sebnarnye..mmg aku sangat menyusahkan parents aku…tapi..mama ader kate..jgn pandang belakang dah..pandang depan..thanks mum…really love you!!! kadang2 hampir give up before nak pg tuh..dgn visa aku kene reject nye..surat ftc tak dapat nye.. kdg2 terpikir jugak..sign ker tuh..huhu tapi aku stil nak amik risiko..
realLY!! tyme kat klia nih is da moment i will never and ever erased from my mind..tak sangke kawan2 n family aku sanggup susah2 datang hantar aku..thanks so much!!! really appreciate it..sampai kan kakak yg keje kat klia tuh pon terkejut…ramai yg hantar..huhu sedeh sangat..at dis moment..aku realize somethin..aku mmg dah tak bole nak patah balik dah bile aku dah naik kapal terbang..what will be..will be..and the only things i can do is..pray to Almighty..Allah…hurm…
28 dec-london…tak sangke..akhirnye aku dapat jugak jejakkan kaki aku kat london nih..mmg tak sangke..coz aku mmg nak sangat belajar kat oversea…start dari aku darjah 6 lg aku doa..supaye dapat belajar g oversea..Alhamdulillah..doa aku termakbul jugak..
sampai2 jr kat london tuh..kawan aku amik..siyes..aku sangat beruntung sebab ader kawan yg belajar kat uk..kalo tak..aku rase aku tak tau jd ape huhu sesat kat tgh2 bandar tuh huhu..n aku bersyukur gak cz aku dapat pg ngan iza..huhu my best buddy..hurm.. sekarang nih baru aku dapat clear view..ape sebenarnye maksud Alhamdulillah tuh..tapi life yg ade di hadapan..tak seindah ape yg kite bayangkan..siyes..lain gle dgn ape yg aku bayangkan before aku sampai kat london nih..
2 minggu pertame..mmg sangat bosan huhu..sebab tade entertainment..menghabiskan mase camtuh jer…siap menghitung hari lg bile nak besok huhu..1st tempat tinggal aku..east ham huhu..landlord aku mmg best!! sebab slalo bg aku makan free n slalo masakkan utk aku n iza..n anak2 die mmg sangat comel!!! hehe tapi aku slalo kene jage anak die sebab die busy jd suri rumah. tak sangke plak aku..seterok tuh keje jd suri rumah..die bangun paling awal n die tido paling lambat…sian aku tgk die..tyme tuh baru aku sedar..betape susah nye mak aku jage aku dulu..landlord aku tuh org bangladesh huhu..bg aku lelaki bangladesh ker pakistan ker atau mane2 negare islam selain dari malaysia..mmg sangt dominan..malaysia nih lain sikit..malaysia sangat terbuke n moden..ader baik nye n ader buruk nye..landlord aku tuh mmg meletakkn diri die mmg untuk family and husband die..dari pg sampai malam..ader jer yg die buat..
dok eastham best tapi..privacy tade..kene slalo pakai tudung n tak leh bawak kenkawn aku suke2 hati..n nak belajar susah..huhu..bile dah 3 minggu aku dok london..bermula laa dugaan aku….

No comments: