Tuesday 9 December 2008

life in uk part 3

hehe..ok..sambung balik cite aku yg tak abis nih…banyak nih nak cite..korank kalo bace..tgk salah ejaan tuh..wat dunno jele ek..aku malas nak edit balik…hurmm
after aku call mak aku…mak aku bg laa nasihat..macam2 die bg…mase tuh aku menangis jer sepanjang mase…sedey weh..n rindu gile nak balik malaysia..mase tuh aku pkir..ape la aku wat nih..menyusah kan family n btol2 cari masalah..elok2 dok kat uitm tuh..dgn makan free, tempat tinggal free..tapi stil..aku nak jugak g uk..tapi.mak aku cakap kat aku..die hantar aku g sini..die dah pk btol2..biar die susah sekarang..supaye die senang akan datang..OMG!! mase tuh..aku lg laa sedey huhu..tapi membuatkan aku bersemangat sikit..kalo tak..aku down gile!! iza n zaty..yg tgh tido tuh pon terbgn..diorg pujuk2 aku jgn nagis..hehe
besoknye..aku bgn dgn pnoh harapan..hurmm..pastuh aku ngn zaty g la cari keje..hr jumaat mase tuh..kiteorg g satu tempat nih..name die canary wharf..lawa tempat tuh..cari punye carik tak jumpe jugak..pastuh..tbe2 aku ternampak restaurant nandos..nandos kat sini ader yg halal n ader yg tak halal..aku g laa masuk..tnyr ader keje kosong ker tak..pastuh manager tuh teros cakap ader n suro datang hari ahad pukol 3.15..terkejut gle aku mase tuh..korank bayangkan laa punye susah aku nak cari keje..sekali..aku masuk jer terus die suro aku datang training hari ahad..zaty cakap kat aku..kalo dah Allah nak bg rezeki..sekelip mate jer die bole bg huhu tapi aku kene pakai kasut hitam kalo g training hari ahad nih..hehe tapi masalhnye..dari malaysia aku bawak 2 kasut jer..dua2 sportshoes..so tgh2 excited tuh..aku ngan zaty..g laa oxford circus..nak carik kasut hitam..hehe ingat nak beli cikai2 punye..tp tbe aku terpikir..alang2 dah beli..baik beli yg btol2 punye kasut..disebabkan aku nih tade bwk langsung ladies shoe..aku pon beli laa kasut pompuan stail wedges huhu..tinggi aa jugak..ini laaa barang pertame yg aku beli kat london nih..harge..20 pound..mahal kan? hehe
hari ahad pon menjelme..aku kene naik tube nk g nandos tuh..zaty ngan iza temankan aku hehe aku tak sempat nak makan mase tuh..sampai jer kat tempat tuh..manager tuh terus bg aku 1 t-shirt..ntah bape org dah pakai pon aku tak tau..trainee punye shirt..n aku watlaa keje2 biase yg org slaloo wat..angkat pinggan tuh semue laa..dgn wedges kaler hitam hehe..tapi mase tuh..punyelaa ramai customer..ramai gle..sakit gle pakai wedges tuh..tapi aku wat dunno jer..cz budak2 keje kat situ bgtau aku..keje btol2..buat jer macam ader keje..walaupon tade keje..aku ingat kan aku mmg dah dapat keje kat situ..bru aku tau..mmg stail diorg..training dulu sehari without wages..kirenye baru laa aku tau..yg aku bukan dapat keje lg kat situ..3 jam aku keje kat situ..kaki aku mmg dah tak larat..customer plak mase tuh ramai gle..bile time training aku dah abis jer..aku terus jumpe manager tuh..nandos yg aku traing nih tak halal..manager tuh tnyr..aku nak makan pape tak..mintak je..korank tau ape aku mintak? hehe aku mintak fries ngan coselow jer huhu pastuh die kate nanti kalo die nak aku keje..die call..hurmmm aku pon balik laa..ya Allah mase tuh aku ingat nak bukak jer kasut tuh..nak jalan tak pakai kasut..sakit sangat2!! jalan pon dah tak btol..ape le aku nih ek hehe sampai jer umah..aku terus baring atas katil..hurm..dipendekkan cite..hehe aku tak dapat keje tuh..2-3 hari jugak laa aku tunggu diorg call..tak call2 pon hehe..pastuh baru aku tau..kalo style org2 uk nih..bile dah dapat training tuh mmg dah bgus sngt laa tuh..tapi yg pasti korank tak leh training suke2 hati..mase training tuh..korank kene put effort 130% kalo bole..sebab diorg nak tgk..korank nih mmg nak keje ker tak..hurmm bile aku tau.. aku dapat rase laa nape aku tak dapat keje tuh..1st..sebab aku gatal pakai kasut tinggi.sngt menyusahkan aku 2nd aku tak wat bersungguh2 pon..mild jer effort aku..so aku tak leh nak salahkan sape2 laa..tapi kalo aku tau aku keje letey camtuh tak dapat gaji hehe aku mintak ape yg aku leh mintak kat nandos tuh..rugi mintak fries jer..hehe tp aku sedapkan hati aku..maybe rezeki aku bukan kat situ kot..hmmm taktipu aku down laa jugak..tapi aku kuatkn semangat aku..n aku slalo keep in my mind..Allah tuh sangat Adil..n rezeki Allah ader kat mane2..bumi nih luas..aku dah tawakal kat Allah.so aku yakin..satu hari nanti rezeki aku mesti ader punye..
ok..sambung part 4 plak ek hehe

No comments: