Tuesday 9 December 2008

life in uk part 10

selamat hari raye kepade semue kenkawan!!!! huhu mintak maaf zahir dan batin kalo aku ade terkasar bahase atau pon wat salah ngn korang..hmm tak sangke tahun nih aku beraye without family d london..tula..Allah tuh berkuase..u cant even imagine what will happens to you for 5 minute next..tp atleast aku rase jugak ape perasaan raye kat tempat org nih without family..
malam raye…
wawawa aku target raye hr rabu tp rupe2nye raye hari selase..dah la hr selase tuh aku keje ngn class hehe tuh yg kalo bole nak raye hr rabu..tp kire london nih raye awal sehari dr malaysia..malam raye tuh tah macam mane..aku stat plak demam..tp masih berade dlm early stage lg la huhu malam raye tuh kiteorg raye kat umah abg nazirul.1st tyme aku pakai bju kurung mase tuh setelah hampir 10 bulan aku dok UK huhu sejuk seh..sampai kat tulang..hai..padehal blom winter lg..mase kat umah abg nazirul tuh..kiteorg ramai2 takbir hr raye..wawawa actualy 1st takbir tuh je dah wat hati aku sebak..tp mesti aa cover..segan hehe tp mase tuh aku terpk satu bende..kat malaysia kalo nak dgr takbir senang je..bukak tv ade takbir..kat masjid pon ade org takbir so kite mcm tak kisah sngt walaupon takbir tuh wat kite sedih tapi bg aku perasaan take forgranted tuh stil ade..tp kat sini..tv tak tayang masjid pon susah nk dgr so kne ramai2 berkumpul same2 takbir.. kite yg kene berusehe..hmm mase tuh la bru aku appreciate sngt takbir tuh n masetuh la aku nampak kepimpinan lelaki bile lead takbir..siyes..sayu jer dgr.hmm pastuh dah takbir kiteorg same2 makan..nasi kerabu,rendang n semue la cukup syarat..huhu yg aku nih jarang makan nasi kerabu..bru nk belajar la konon huhu kne belajar nih hehe ade ker aku ingt kuah nasi kerabu tuh kuah roti canai hehe sedap plak aku makan haha..pastuh kiteorg main mercun!!! tp kne cover2 takut mat2 salleh nih wat report police sebab bising..actually mlm raye nih semue tgh beremosi tp semue try to be happy n pretend that everything was fine n try meriahkn suasana..tp aku tau..dlm kepale msing2 semue tgh pkir n ingat bende lain hmm tp itu lumrah dunia..bile bende tuh dah takde bru kite rase appreciate..n actualy dat things wat our brain working, thinking n refleks die kite bersyukur n learn.. learn.. n learn n belajar erti menerime..like i hav said before..Allah create our life sngt cantik..
1st raye..
demam aku makin menjadi2..tekak aku sakit..serak mcm ella dah suare aku..tak rupe pompuan bercakap..kalo cakap perlahan pon sebatu bole dgr huhu dgn tak cukup tido nye sebab excited nak beraye n pakai bju raye huhu kebaye lg tau2 hehe ade class tp aku ponteng hehe siyes mind aku mesti tade kat class la kalo aku pg pon..takpe2 pas raye aku pk nnt aku study rerajin hehe demam mane leh g class kan hahah alasan nih nak cover rase bersalah huhu so pg2 tuh gerak aa g malaysia hall..uish ramai beno rupeye rakyat mlaysia d london hehe pg tuh tak sempat make up..aku g make up kat tube..huahuahua lantak org tgk ngn baju kebaye hehe hrnih hari raye..dlm hati aku hehe tp demam aku trok nih..degil nak jugak beraye..after semyg raye n borak2 n tgkap gambar..stat la raye kat umah2 yg aku knal..tak bnyak pon..hrtuh 2 umah je..satu umah kak izma satu lg umah duta malaysia kat london huhu dkat umah kak izma aku telan 2panadol..on the way nak g umah duta malaysia tuh hujan plak..nasib baik kawan aku nih baik..ade satu payung je mase tuh.disebabkan aku demam..aku la dapat pakai payung tuh..bg la credit kat tuan punye payung haha tp siyes..aku beruntung dapat kawan2 yg baik..diorg semue riso jer tgk aku demam..thanks korang sebab amik berat..kat umah duta tuh..uish lawa gile kot umah die n besar..makan pon sedap..lg ramai la jumpe org mase tuh..tp sayang..nikmat rase nak makan tuh Allah tarik sekjap so aku makan sikit je..tp nasib baik tarik sekjap dr selame2 nye..hmm tp kalo tak..aku rase gile bnyak kot aku makan kalo tak malu hehe rais yatim po ade dtg mase tuh..then after tuh..aku pon balik..sebab nak rush g kje..sian kan aku hehe berkerje di hari raye..tp aku wat muke2 sakit..dgn harapan bos aku kasi la aku balik haha.. tak jalan..lg die tinggal ka aku sorang2 n pg beraye adela..sedey gile mase tuh..tp aku dok pk..takyah pentingkan diri sendiri..org lai pon nak beraye..uish tp terok kot..peing gile mase tuh..wat piza..bawang ker cendawan ker semue aku nampak kaler pink huhu n terbatuk2 aku..bos aku tgk aku terok sgt hehe die bg aku balik awal..hehe aku pe lg..grab that chance la tp peluag yg ade tuh..aku gne ka sebaik2 nye hehe sebab aku pk alang2 raye,,raye habis habisan2 huhu kenkawan aku semue g umah abg mat..mesti la aku tak ak dok sengsorang..tp aku sampai je umah abg mat n kak sally..bende pertame aku wat..aku telan panadol 2 biji..aku naik bilik diorg..aku tido..zzzzzz…siyes..tak larat gile n pening sngt..dah tak kisah dah org dtg ker makan ker..sampai la semue dah balik huhu tringgal housemate aku je terime kasih la kat abg mat n kak sally sebab jd kakak n abg aku kat london nih..diorg baik..diorg selalo bg aku makan kalo2 aku teringin nak makan hehe terase soronok plak hehe tula..Allah tarik satu tempat die akan ganti dgn tempat lain..setiap org dapat bhgian2 dia..n aku tau..bhgian aku..Allah bg dgn aku dapat kawan2 yg baik2 n layan je aku kat sini..teirme kasih semue..huhu korank bnyak tolong aku=)..cukup la syarat hari raye aku..huhu ponteng klass+demam+keje+hujan=hari raye huhu
papepo..di hari raye nih..aku nak sedekah kan Alfatihah kat atuk aku yg setiase bg aku support utk aku berjaye..nenek aku yg jge aku tanpe knal erti penat, n semue umat islam yg telah meniggal dunie..mitak maaf tak dapat pg kubur d pagi raye..tp doa sentiase dlm ingatan..semoge roh mereke dicucuri rahmat..
mama,ayah,ajat..ema mintak maaf bnyak2 atas salah silap ema.. ema mintak maaf sebab tak dapat raye same2.ema takkan sia2 kan. pengorbanan mama ngn ayah..tunggu ema balik kay mama n ayah..
kepade nik abdul majid..terime kasih kerane menunggu=)..selamat hari raye n mintak maaf kalo ade silap dan salah atau terkasar bahase.. insyaAllah..if Allah said so..mase nye akan dtg jugak..walaupon dgn care yg senang atau pon susah.. thanks for everythings.
iza,izaty,kak eka,kak eita..terime kasih bnyak2 kerane menceriekan hari saye..tanpe diorg aku tak mugkin masih bartahan di bumi london nih..terima kasih bnyak2 n halal kan makan minum aku n maafkan segale salah dan silap aku..terime kasih kerane menjadi housemate n kakak2 yg sngt baik..walaupon semue geli aku ngaku aku adik huhu tp deep inside my heart..jutaan terime kasih n bersyukur kerane knal korang..terime kasih..
ware,arep,pedeg,kamal,abg mat n kak sally..terime kasih jugak kerane menjdi sebahagian dr jalan cerite kehidupan aku di london..korang bnyak berjase dlam sedar tak sedar ade yg tersngt bnyak berjase n ade jugak yg sikit jer..tp aku still appreciate jugak hehe..kalo nak tau ape..tnyr in person huahuahua mintak maaf zahir dan batin..
kawan2 aku kat sambest..terutame faz,piah,eka,adi,ama,raihan,mieza,dayah..selamat hari raye n mintak maap jugak..tak sabar nak balik malaysia n aku teringt waktu2 pose n terawikh kat sambet dulu..siyes waktu yg paling best dlm hidup aku huhu
kawan2 aku kat uitm..terutame maryam,fareha,wani,suk,tim,ain,kak pah,akeen,hazie dan semue yg name2 tak disebut..mintak maap jugak n siyes rindu gile kat korang!! nak main futsal n nak makan ngn korang!!! tunggu aku balik ek huhu
maap zahir batin jugak kat sedare2 aku..anis,ila , tika,juan,abg sharin, ila n semue batch2 aku la..korang mmg best!!! tak sabar nak habiskan duit korang huhuhu
senang cte..kepade semue yg namenye tak disebut..dengan rase rendah diri..aku mintak maaf zahir batin n jgn terase..faizah..n tykah,n lain2 slamat hari raye!!!

No comments: