Tuesday 9 December 2008

life in uk part 2

2 minggu aku duduk london..aku jalan2 satu london..izzaty bawak..kiteorg g london eye,tower bridge n macam2 lagi laaa..mase tuh cak kagum jer..n kalo jalan2 mesti nak carik org melayu huhu..then bile masuk minggu ker 3 huhu ah start laa dugaan…
1st feb 08: isk risau nih..keje tak dapat2 lagi…dekat sini kalo nak mintak keje…kene bagi cv…macam resume laa..aku wat cv aku simple gle..pinjam laptop ware…huhu..dgr cite rase cam snang je nak mintak keje kat sini..tapi tak tipu!!! susah gle!! huhu..merate tempat aku cari keje..berpuluh2 kedai aku hantar cv..tapi tade sape pon reply..nak2 aku pakai tudung..kdg2 tuh bile tgk jer aku pakai tudung.terus kate tade vacancies..hurmmm..letey…duit habis kat transport jer..bayangkan la sekali pg cari keje je nak dekat 4 pound abis..tak larat…photostet cv lagi…10 pence..smele 70sen malaysia.mahal weh..pastuh paling aku tak leh lupe..mase aku g interview satu keje nih..utk catering..aku pg ngan iza,n zaty..lame jugak aku tunggu..pastuh dah isi2 borang..boss tuh cakap laa..kalo nak keje catering nih kene seragam..kalo sorang pakai tudung..semue kene pakai tudung..kalo sorang tak pakai tudung..semue tak yah pakai..pastuh boss tuh cakap..’ im muslim…but i think muslim should practise only at home..not when ure workin’ hurm….bile boss tuh dah cakap macam tuh..korank bole agak laa kan..maksud die…die mmg tak nak kiteorg keje le…mase tuh..frust sangat!! dah la lapo…nak kuar duit makan pon sangat berkire..aku kat sini jarang makan kat luar..saving duit…mase tuh rase cam give up gle!!
dah tak larat dah nak mintak keje.. mase tuh aku stil dok east ham lgi..kalo aku dok east ham dulu…tyme borink2 or tgh tension..aku suke main ngn anak2 land lord aku tuh…hilang sikit tension..tapi diorg nih kadang2 bukan leh di layan sangat hehe sebab kadang2 kalo aku letey nak tido..diorg ajak main…huhu name diorg tanya,shadid,raihan n tayba…dalam adik beradik nih…raihan paling comel!!! huhu comel gle!!
hehe tapi..aku slalo ajar diorg lagu melayu…utk tanya..aku ajar lagu tanya same pokok n ure my sunshine hehe kelakar gle dgr die nyanyi lagu tanya sama pokok huhu..sekarang nih..die dah hafal dah lagu ure my sunshine..tapi lgu tanyr sae pokok..aku yg tak sanggup nak ajar..buruk gle die sebut haha
masalah aku dok umah east ham nih sebab..maybe katil yg aku tido tuh katil lame…so katil tuh ader ‘bed bugs’..1st2 tuh aku bangun tido..pastuh tbe2 ader cam satu bite kat tangan aku..aku pelik jugak laa..kat london manede nyamuk..aku tanyr iza…iza pon tak tau…ingat ok lah..rupenye makin lame..makin melarat weh…banyak gle bed bugs nih gigit aku..gatal gle!! tak tipu..pnoh kat kaki n tangan..kalo kat kelas tuh aku dok garu jer huhu tak tahan..gatal sangat! pastuh aku beli satu ubat gatal nih..harge 4 pound..masetuh nak kuar 4 pound pon berkire huhu tapi sebab rase cam dah terok sangat..aku pon decide beli..tapi tak elok langsung ubat tuh..ader satu tyme tuh aku g pharmacy..ader org tuh cakap aku maybe kene scarbies huhu sumpah weh!! bukan scarbies hehe..pastuh akhirnye ubat yg kedua aku beli baru aku baik..tapi gatal die before tuh..ya Allah tuhan jele tau..kalo tido tuh..slaloo terbangun..huhu habis jugak laa duit aku seploh pound beli ubat bed bugs aku tuh..
ader satu tyme tuh..dah laa aku tak dapat keje..dah nak tgh bulan 2..pastuh ngan badan aku gatal2..aku cam tension gle!! aku sedey sangat mase tuh..pastuh aku pon semayang laaa…yele..kat sini kalo ader probs..nak refer kat sape lg kan..hurmm after i deed my prayer..i call my mummy..wawawa dgr jer my mum’s voice..aku terus nagis….sian mak aku..risau beno die..die ingat ader pape jd kat aku..tapi aku cakap kat mak aku..saje rindu huhu.tak nak mak aku risau..sedey sangat mase tuh..nasib baik kenkawan aku kat sini baik2.thanks iza n zaty cz being such a gewd frenz…

No comments: